Agencja HR to niezależna firma consultingowa zajmująca się świadczeniem usług z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi.
Jednym z kluczowych filarów jej działalności jest rekrutacja, czyli pozyskiwanie dla klientów pracowników o określonych kompetencjach. Agencja HR może zaoferować wsparcie na dowolnym etapie budowy i rozwoju przedsiębiorstwa kompletując nowy personel i uzupełniając wakaty. Z jej pomocy możemy skorzystać nawet wtedy, gdy szukamy wysoko wykwalifikowanego specjalisty z niszowej branży, menadżera lub kierownika – agencja rekrutacji pomoże nam znaleźć właściwą osobę na każde stanowisko.
Jak działa agencja rekrutacji?
Typowa agencja rekrutacyjna wykorzystuje w swojej pracy wiele narzędzi niedostępnych dla przedsiębiorców samodzielnie pozyskujących pracowników, na przykład budowane przez lata rozległe sieci kontaktów z różnych branż. Ułatwiają one przeprowadzanie tzw. excutive search i direct search, czyli rekrutacji pracowników wysokiego szczebla. Poza tym oczywiście każda agencja HR zajmuje się też standardową rekrutacją polegającą na rozsyłaniu ogłoszeń i przeprowadzaniu rozmów kwalifikacyjnych. W takim przypadku do jej zadań należy nie tylko organizacja i koordynacja spotkań z kandydatami oraz ich ewaluacja i selekcja, ale też analiza rynku pracy, tworzenie profilów kompetencyjnych, a także weryfikacja referencji, negocjacje finansowe, integracja nowych i obecnych członków zespołu oraz pomoc w sporządzaniu umów o pracę zadowalających dla obu ich stron. Na życzenie klienta agencja rekrutacji może dodatkowo zająć się przygotowaniem ścieżek kariery wybranych kandydatów umożliwiających optymalne wykorzystanie ich kompetencji.
Jedną z takich agencji jest Saleshr.pl.

Jak wygląda współpraca z agencją HR?
Współpraca z agencją HR zaczyna się zawsze od złożenia zapytania ofertowego drogą e-mailową lub telefoniczną. W odpowiedzi na to pytanie agencja kontaktuje się z klientem i ustala szczegóły zlecenia, czyli jego oczekiwania, potrzeby i wymagania, a także wycenia koszt całego przedsięwzięcia. Jeśli klient zgadza się na zaproponowane warunki, kolejnym etapem jest podpisanie umowy. Następnie agencja rekrutacyjna przygotowuje odpowiednią strategię i przystępuje do działania, które oczywiście zleceniodawca może na bieżąco monitorować i w razie potrzeby sygnalizować konieczność wprowadzenia zmian. Trzeba bowiem pamiętać, że choć agencja bierze na siebie cały ciężar obowiązków związanych z rekrutacją pracowniczą, kontrolę nad tym procesem zawsze sprawuje klient.