Statystyki Whatsapp
- Ponad miliard osób codziennie korzysta z WhatsApp.
- W WhatsApp miesięcznie jest aktywnych 1,3 miliarda użytkowników.
- Przeciętny użytkownik wysyła 1200 wiadomości dziennie.
- Każdego dnia za pośrednictwem WhatsApp wysyłanych jest 200 milionów wiadomości głosowych.
Whatsapp to bezpłatna mobilna i internetowa aplikacja lub usługa do obsługi wiadomości błyskawicznych służąca do wysyłania i odbierania wiadomości tekstowych i głosowych, połączeń głosowych, połączeń multimedialnych i wideo.
Aplikacja uruchomiona w styczniu 2009 roku, została przejęta przez Facebooka w 2014 roku za 19 miliardów dolarów i osiągnęła bazę użytkowników w wysokości 1 miliarda w 2016 roku.
Aplikacja Whatsapp działa na iPhonie, Androidzie i innych smartfonach, w tym w wersji internetowej na komputery stacjonarne.
Wiadomości wysyłane za pośrednictwem aplikacji są szyfrowane metodą end-to-end, co oznacza, że nikt poza nadawcą i odbiorcą nie może odczytać wiadomości.
Spis treści
Jak narodził się WhatsApp?
Jane Kaoum i Brian Acton są założycielami tego komunikatora WhatsApp.
Przed założeniem Whatsapp w 2009 roku obaj założyciele pracowali w Yahood przez 9 lat.
Brian Actor ujawnił, jak obaj zostali odrzuceni przez Facebooka, gdy ubiegali się o pracę w 2009 roku.
Po zakupie iPhone’a założyciele zdali sobie sprawę, że na tym niewykorzystanym rynku istnieje szansa.
Pierwsza wydana wersja WhatsApp nie została nawet nazwana aplikacją do przesyłania wiadomości.
Użytkownicy mogą aktualizować swoje statusy tylko tak, aby widzieli je inne osoby połączone z ich siecią. WhatsApp nabrał rozpędu po tym, jak Apple uruchomiło powiadomienia push w czerwcu 2009 roku.
To powiadomienie push dotyczyło użytkowników otrzymujących ping za każdym razem, gdy ktoś w ich sieci zaktualizował swój status.
Funkcja przesyłania wiadomości WhatsApp została wprowadzona w wersji 2.0 WhatsApp, gdzie udało jej się zwiększyć liczbę użytkowników do ponad 250 000.
Na początku 2011 roku WhatsApp znalazł się w pierwszej dwudziestce aplikacji Apple App Store. Wtedy zaczął się kształtować potencjał aplikacji.
Wzrost popularności aplikacji przyciąga coraz więcej inwestorów zainteresowanych założycielami WhatsApp.
Ale założyciele nie byli zainteresowani tym biznesem i opierali się, ponieważ chcieli stworzyć aplikację bez reklam dedykowaną użytkownikom.
Wstępna strategia generowania dochodu
Jednym z głównych powodów powstania aplikacji była irytacja reklamami w aplikacji.
Ponieważ nie zawsze lubili reklamy, opowiedzieli się za monetyzacją opartą na reklamach dla WhatsApp.
Jednak w 2011 roku WhatsApp przyjął 8 milionów dolarów od Sequoia Capital, mając pewność, że aplikacja pozostanie wolna od reklam.
Tylko do lutego 2013 roku aplikacja rozrosła się do około 200 milionów aktywnych użytkowników, gdzie Sequoia zainwestowała kolejne 50 milionów dolarów w wycenę 1,5 miliarda dolarów.
Jak WhatsApp początkowo zarabiał pieniądze bez reklam ?
WhatsApp zarabia na swoich początkach, opierając się na popularnym modelu biznesowym freemium. Aplikacja była bezpłatna, aby przyciągnąć więcej użytkowników, a następnie pobrać roczną opłatę za subskrypcję 0,99 USD, aby kontynuować usługę.
Jak nabyłeś Facebook Whatsapp?
Facebook kupił WhatsApp za 19 miliardów dolarów w 2014 roku, co jest największą akwizycją, jaką kiedykolwiek widziała Dolina Krzemowa.
W momencie przejęcia WhatsApp miał ponad 450 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie na całym świecie.
4 miliardy dolarów w gotówce, a pozostałe 12 miliardów dolarów jest winne WhatsApp, prosząc o udziały Facebooka w przejęciu.
Facebook zapłacił gigantyczną sumę 19,6 miliarda dolarów, a następnie dodatkowe 3,6 miliarda dolarów, aby zrekompensować pracodawcom WhatsApp za pozostanie na pokładzie.
Przejęcie WhatsApp przez Facebook nie tylko pomaga Facebookowi utrzymać dominację na rynku cyfrowym, ale także przynosi korzyści WhatsApp na wiele sposobów.
Podobnie jak przejęcie Instagrama przez Facebook, tutaj również nabyta część, WhatsApp ma znaczną i znaczną przewagę operacyjną, aby móc rozwijać się w przyszłości.
Natychmiastowa wygrana nie dotyczyła Facebooka czy WhatsAppa, ale Sequoia Capital, która zarobiła 3 miliardy dolarów na inwestycji około 58 milionów dolarów.
Założyciele WhatsApp zaakceptowali tę umowę, ponieważ nie musieli narażać żadnych swoich zasad ani wizji aplikacji.
Założyciele z dumą okrzyknęli, że WhatsApp pozostaje autonomiczny i działa niezależnie.
Nie zmienią też swojej początkowej zasady „zakazu zarabiania na reklamach” w żadnym momencie po tym przejęciu.
Tak więc WhatsApp czy Facebook nie musiały rezygnować ze swojej wizji, produktu ani celu, aby zrealizować tę umowę.
Kiedy WhatsApp był bezpłatny dla wszystkich użytkowników?
W 2013 roku, 13 lipca, Whatsapp został wprowadzony i dostępny do bezpłatnego użytku, ale z roczną subskrypcją 1 USD od 1 roku.
Jednak w styczniu 2016 r. aplikacja do przesyłania wiadomości stała się bezpłatna dla wszystkich użytkowników. Postanowili nie pobierać już 1 USD za roczną subskrypcję.
Założyciele WhatsApp przedstawili nową wizję monetyzacji aplikacji jako połączenia z innymi firmami i organizacjami.
Zasadniczo wspomnieli, w jaki sposób WhatsApp może oferować swoje usługi firmom związanym z pracą w celu komunikacji z użytkownikami końcowymi.
Po raz kolejny wyjaśniono, że WhatsApp nie będzie dążyć do integracji reklam stron trzecich w celu zarabiania na aplikacji.
Dlaczego WhatsApp nie sprzedaje reklam?
Model przychodów WhatsApp nie opiera się na reklamach. Nie zarabiasz na wyświetlaniu reklam.
Według bloga WhatsApp założyciele aplikacji znienawidzili to ogłoszenie, ponieważ utrudnia ono dostęp i komfort użytkowania.
Chcieli stworzyć platformę komunikacyjną bez reklam, aby zapewnić wspaniałe wrażenia i prosty interfejs.
Ideą WhatsApp było zaspokojenie potrzeb użytkowników końcowych, a nie dużych firm, które umieszczają swoje reklamy.
Jednak, aby było to trwałe, ostatecznie zdecydowali się pobrać 1 USD za płatną wersję aplikacji.
Roczna opłata w wysokości 1 USD za użytkownika była wszystkim, co pobierali za WhatsApp.
Czy WhatsApp sprzedaje Twoje dane firmom?
Zgodnie z głównymi spekulacjami zarządzanie bazami danych może być głównym źródłem generowania dochodów dla WhatsApp, aby zarabiać pieniądze bez reklam.
Najprawdopodobniej WhatsApp tworzy kopie zapasowe wszystkich rozmów prowadzonych na platformie na swoich serwerach.
Rozmowy odzwierciedlają zainteresowania, upodobania, antypatie, preferencje, ideologie, opinie i nie tylko w zachowaniach konsumenckich i psychologii.
Informacje te są bezcenne dla gigantycznych firm, które opracowują, oferują i docierają do określonych klientów.
Informacje te pomagają spersonalizować produkt, opracować skuteczniejszą strategię sprzedaży i marketingu oraz łączyć się z klientami na bardziej spersonalizowanym poziomie.
WhatsApp ma największą bazę użytkowników niż inne konkurencyjne platformy komunikacyjne, w tym niektóre platformy mediów społecznościowych.
Dlatego sprzedaż informacji dużym firmom może generować ogromne przepływy pieniężne, które zwiększają Twoje dochody.
Jednak fakt, że WhatsApp wykorzystuje dane użytkowników do generowania przychodów, jest czystą spekulacją. Nie ma takich raportów, reklam ani dowodów na poparcie tego.
Ponadto WhatsApp nie jest dostępny do marketingu reklamowego, jak jasno stwierdzili od samego początku.
Dyrektor generalny WhatsApp, Jan Koum, stwierdził również, że WhatsApp jest stworzony do przesyłania wiadomości błyskawicznych, więc umieszczanie reklam wpłynie na jego jedyny cel.
Usuń model przychodów z zarządzania danymi.
Jak WhatsApp zarabia teraz pieniądze?
Istnieją dwa główne źródła zarabiania pieniędzy z WhatsApp:
- API WhatsApp dla biznesu
- Kliknięcia reklam WhatsApp
Aplikacja biznesowa WhatsApp jest bezpłatna dla właścicieli firm i marek, jednak funkcja biznesowego interfejsu API jest monetyzowana.
Giganci technologiczni i marki takie jak Netflix używają korporacyjnego interfejsu API WhatsApp do komunikowania się ze swoimi klientami.
API WhatsApp Biznes
WhatsApp pobiera opłaty za powolne odpowiedzi na te zarejestrowane firmy. Firmy mogą odpowiadać na wiadomości swoich klientów za darmo, ale tylko do 24 godzin.
Za każdą opóźnioną wiadomość niewielka opłata pobierana przez WhatsApp jest zróżnicowana demograficznie.
Klienci traktują WhatsApp jako priorytet w komunikacji z firmami, ponieważ zwykle jest to szybsze i łatwiejsze, a także otrzymują szybkie odpowiedzi.
WhatsApp zaczyna pobierać wyższe opłaty po pewnym progu lub ograniczeniu wiadomości, gdy klienci i firmy przyzwyczają się do korzystania z WhatsApp do podstawowej komunikacji.
Reklamy WhatsApp
WhatsApp zarabia również na kliknięciach reklam WhatsApp. Teraz te reklamy nie są tym, co widzisz na Facebooku lub WhatsApp.
Reklamy te służą w szczególności do przekierowywania użytkowników Facebooka do WhatsApp.
Ponieważ te reklamy nie pojawiają się na WhatsApp, zdecydowanie nie jest to dla nich główne ani znaczące źródło dochodu, ale zdecydowanie jedno z nich.
To także sposób, w jaki Facebook wykorzystuje WhatsApp do tworzenia kolejnego źródła dochodu.
Ile pieniędzy zarabia WhatsApp?
Facebook jest spółką macierzystą, która jest właścicielem WhatsApp.
Ponieważ nigdy nie udostępniają opinii publicznej zestawienia dochodów ani rocznych raportów o dochodach dotyczących żadnego produktu, nie ma danych na temat ich rzeczywistych dochodów.
Jednak według Formularza 10-Q z 2014 r. skromne przychody wygenerowane przez WhatsApp wyniosły 1,28 mln USD, ale to było dawno temu, kiedy po roku pobierali 1 USD za użytkownika.
Jedna z innych spekulacji na temat całkowitych przychodów WhatsApp dotyczy prognozy Forbes.
Przewidywali, że średni przychód generowany przez WhatsApp na użytkownika wyniesie 4 dolary do 2022 roku, co może popchnąć Facebooka do osiągnięcia 5 miliardów dolarów przychodu.
Jednak prognoza nie poszła dobrze, ponieważ WhatsApp pozyskał łącznie 1,3 miliarda użytkowników miesięcznie w połowie 2017 roku, co ma pojawić się w 2022 roku.
Tak więc Forbes ponownie oszacował przychody WhatsApp z listopada 2017 r. i przewidział, że wzrosną one z 5 miliardów dolarów do 15 miliardów dolarów.
Oszacowali również, że średni przychód na użytkownika wahał się od 4 do 12 USD.
Najnowsze szacunki Forbesa wynoszące 5 do 15 miliardów dolarów w 2017 roku, biorąc pod uwagę hojny wzrost po latach, uważane są za najlepsze do tej pory przypuszczenia.
Dlaczego WhatsApp nie może zarobić więcej niż Facebook?
W porównaniu do Facebooka, który jest popularnym serwisem społecznościowym, WhatsApp jest nadal tylko aplikacją mobilną, więc nie może zarabiać tyle, co Facebook.
Ponadto utrudnia to wyświetlanie reklam w aplikacji mobilnej WhatsApp.
Technicznie rzecz biorąc, WhatsApp może generować większe przychody niż Facebook, ponieważ użytkownicy spędzają więcej czasu na WhatsApp niż na Facebooku.
Pod względem średniego czasu spędzonego na WhatsApp bije każdą inną witrynę lub aplikację w mediach społecznościowych.
Zgodnie z tym, więcej reklamodawców powinno skupić się na wyświetlaniu reklam na Whatsapp.
A ponieważ coraz więcej osób korzysta z internetowej wersji Whatsapp na swoich komputerach, możesz uzyskać więcej miejsca na wyświetlanie większej liczby reklam numerycznych niż Facebook.