Rytm dnia tygodnia miesiąca roku

Rytm dnia tygodnia miesiąca roku

Kiedy próbujemy stać się bardziej świadomymi rytmu, chcemy go zrozumieć w sposób, który nas wspiera i prowadzi, a nie ogranicza lub ogranicza. Możemy myśleć o rytmie jako przepływie dnia i nocy, tygodni, miesięcy (lub cykli księżyca), pór roku i roku. Opowiem o każdym z tych rytmów i o tym, jak mogą wyglądać, co możemy zauważyć w każdym z nich, aspektach, które możesz chcieć włączyć do swojego rodzinnego rytmu.

Dni

Rytm każdego dnia płynie między czuwaniem, jedzeniem, zabawą i snem. Każdy dzień zaczyna się pobudką, a kończy zaśnięciem. Są to silne wskaźniki dla dziecka, a rytm dnia i nocy może być tym, który dzieci rozpoznają najbardziej. Mamy kotwice przez cały dzień. Te kotwice często służą jako momenty spotkania, niekoniecznie jesteście od siebie oddzieleni przez resztę czasu, ale możemy myśleć o tych kotwicach jako o momentach intencji, połączenia i wdzięczności. Są to takie rzeczy jak czas posiłku, czas na opowieść lub czas w kręgu, aktywność, którą zdecydujesz się zrobić razem, rutyna przed snem. Pomiędzy tymi kotwicami znajdują się przestrzenie do swobodnej zabawy, przebywania na zewnątrz i eksploracji. Możemy myśleć o tych dwóch zmianach nastroju jako skurczu i rozszerzeniu lub wdechu i wydechu. Kotwice kurczą się lub oddychają. Czas pomiędzy nimi to ekspansja lub wydech. Ważne jest, aby dzieci doświadczały równowagi obu.

Tygodnie

Rytm tygodnia może koncentrować się na wycieczkach, zajęciach, pracach domowych, posiłkach i innych aspektach ważnych dla życia rodzinnego. Rytm tygodniowy zaczyna nabierać kształtu, gdy przyjrzymy się głównemu zadaniu lub czynności każdego dnia. Poniedziałek może być wycieczką do grupy przedszkolnej, wtorek może być dniem spędzonym w domu z gościem, środa może być dniem spędzonym razem w domu, czwartek może być wycieczką do parku lub przestrzeni przyrodniczej, piątek może być dniem w domu przygotowującym do weekendu i załatwienie kilku spraw. Jest całkiem możliwe, że Twoje dziecko chodzi do żłobka lub szkoły kilka dni w tygodniu, a może ma opiekunkę do dziecka podczas pracy, rodzica w innym domu lub innych dorosłych zaangażowanych w jego opiekę. Wszystkie te aspekty będą tworzyć ważne części cotygodniowego rytmu. Możemy przyjrzeć się rytmowi tygodnia, spisując niepodlegające negocjacjom czynności, które mają miejsce każdego tygodnia. Możemy zobaczyć, gdzie znajduje się przestrzeń wokół tych czynności i jaki byłby najlepszy sposób wykorzystania tej przestrzeni do stworzenia czasu wdechu, wydechu lub czegokolwiek, czego potrzebuje Twoje dziecko, w zależności od tego, jak spędza czas z dala od Ciebie. Na przykład, jeśli w każdy wtorek i czwartek Twoje dziecko jest w żłobku, a w każdą środę jest z innym członkiem rodziny, jeśli to możliwe, warto omówić odpowiednie zajęcia, które są delikatne, relaksujące i połączone, aby zapewnić dziecku chwile rozwoju po intensywność szkółki. Staramy się osiągnąć płynność pomiędzy dniami tygodnia a czynnościami każdego dnia. Ten przepływ opada jak przypływ. w zależności od tego, jak spędzają czas z dala od ciebie. Na przykład, jeśli w każdy wtorek i czwartek Twoje dziecko jest w żłobku, a w każdą środę jest z innym członkiem rodziny, jeśli to możliwe, warto omówić odpowiednie zajęcia, które są delikatne, relaksujące i połączone, aby zapewnić dziecku chwile rozwoju po intensywność szkółki. Staramy się osiągnąć płynność pomiędzy dniami tygodnia a czynnościami każdego dnia. Ten przepływ opada jak przypływ. w zależności od tego, jak spędzają czas z dala od ciebie. Na przykład, jeśli w każdy wtorek i czwartek Twoje dziecko jest w żłobku, a w każdą środę jest z innym członkiem rodziny, jeśli to możliwe, warto omówić odpowiednie zajęcia, które są delikatne, relaksujące i połączone, aby zapewnić dziecku chwile rozwoju po intensywność szkółki. Staramy się osiągnąć płynność pomiędzy dniami tygodnia a czynnościami każdego dnia. Ten przepływ opada jak przypływ.

Miesiące (lub cykle księżyca)

Miesiące nie są dla mnie najważniejszym rytmem. Przede wszystkim dlatego, że są one dość abstrakcyjnym pojęciem do zrozumienia dla małych dzieci. Miesiące są miarą czasu (a te miary zmieniają się z miesiąca na miesiąc – czasem 28 dni, czasem 30, czasem 31…), co może być mylące we wczesnych latach.

Podobnie jak w rytmie tygodnia, mogą się zdarzyć pewne wydarzenia, które zdarzają się co miesiąc. Być może zdarzają się wizyty lub wydarzenia, które robisz od czasu do czasu. Czy dałoby się to robić raz w miesiącu, tworząc więcej rytmu i spójności? Pewne miesiące mogą przynieść ze sobą pewne uroczystości, a w regionach, w których nie występują cztery pory roku, świadomość tych miesięcy może być bardzo pomocna. Na przykład „Kiedy jest lipiec, są urodziny twoje i tatusia”. Jako nauczycielka miałam na ścianie coś w rodzaju kalendarza z listą miesięcy, a obok każdego miesiąca było zdjęcie każdego dziecka, które w tym miesiącu ma urodziny. Działał jako pomocny obraz, aby pomóc dzieciom zrozumieć miesiące.

Pory roku

Pory roku są pomocnym rytmem w uchwyceniu cyklu lat. Wizualne i fizyczne doświadczenia zmian natury są dla dzieci (i dorosłych) symboliczne. Widzimy, jak pewne rośliny rosną w określonych porach roku, doświadczamy różnej pogody w różnych porach roku. A wraz z tymi zmieniającymi się porami roku przychodzą różne tradycje, potrawy i sposoby życia. Tutaj w Anglii lato jest (zazwyczaj) ciepłe i słoneczne. To czas przebywania na świeżym powietrzu, zabawy, długich dni, lekkich i świeżych posiłków. W naturze doświadczamy morza i plaży, kwiatów, wzrostu, ptaków i motyli. W przeciwieństwie do tego, zima przynosi czas w pomieszczeniach, starając się utrzymać ciepło, hibernujące zwierzęta, ciemne, krótkie dni, śnieg i mróz. Podobnie wiosna i jesień przynoszą swoje niepowtarzalne cechy sezonu. Kiedy obserwujemy te zmieniające się elementy, kiedy je obejmujemy i nie naciskamy na nie, nasz styl życia zmienia się z sezonu na sezon. Kiedy opuszczamy jesień i wkraczamy w zimę, zwalniamy. Wraz z nadejściem wiosny budzimy się ze snu, podobnie jak otaczające nas rośliny i zwierzęta. Natura jest cudownym rytmem i kiedy zwracamy uwagę na otaczający nas naturalny rytm, niezależnie od tego, czy jest to sezonowy, czy nie, czujemy poczucie uziemienia i przynależności, gdy „płyniemy z prądem”.

Lata

Coroczne uroczystości i wydarzenia odbywają się tylko raz w roku. Wiele rodzin obchodzi urodziny, a także święta religijne i duchowe, uroczystości kulturalne i uroczystości sezonowe. W mojej kulturze i społeczności świętujemy urodziny, przesilenia i równonoce, Boże Narodzenie (spotkanie rodzinne), a także naturalne obserwacje, takie jak czas, kiedy zbieramy jagody lub kiedy pojawiają się dzwonki i rozjaśniają lasy i wzgórza. Podoba mi się pomysł wzbogacenia tych corocznych obchodów o budowanie naszych tradycji. Na przykład zawsze możesz wybrać się na spacer, aby zobaczyć dzwonki w lasach, ale byłoby miło uczcić tę coroczną tradycję z kilkoma małymi rytuałami lub tradycjami, takimi jak czytanie historii o dzwonkach, przygotowywanie dania sezonowego, lub zebranie garści dzwonków do wystawienia w wazonie w domu. Te małe rytuały i tradycje dodają rytmowi roku.

Lavender

Matka rocznego Janka. Tworzę markę lavender store. Ruszamy w styczniu.