Stoisko z kawą i rosnące przychody sklepu – to możliwe!

Stoisko z kawą i rosnące przychody sklepu – to możliwe!

Najnowsza odsłona raportu OOH Café przygotowanego przez ARC Rynek i Opinia wskazuje, że wielu Polaków coraz chętniej sięga po kawę nie tylko w kawiarniach, ale również sklepach, podczas codziennych zakupów. To szansa na rozwój biznesu, którą zdecydowanie warto wykorzystać! Tym bardziej, że dziś stoisko z kawą jest w zasięgu niemalże każdego przedsiębiorcy.

Podsumowanie:

  • Dynamiczny styl życia oraz łatwy dostęp do nowoczesnych ekspresów kawowych sprawia, że dziś dobrej jakości kawy możemy napić się nie tylko w kawiarni. Oczekujemy tego coraz częściej także od sklepów i stacji paliw.
  • Stoisko z kawą w sklepie spożywczym – to się opłaca. Potwierdzają to trendy konsumenckie badane między innymi przez ARC Rynek i Opinia.
  • Stoisko z kawą uwzględnione w wyposażeniu i ofercie sklepu to świetny sposób na zwiększenie przychodów firmy, na przykład poprzez budowanie pozytywnego wizerunku sklepu czy zwiększenie jego konkurencyjności na rynku, a w końcu podniesienie wartości zakupów robionych przez klientów.

Statystyki przemawiają za opłacalnością sprzedaży kawy na wynos

Aktualnie miejscami, w których decydujemy się na kupno kawy nie są już tylko wyspecjalizowane kawiarnie. Do puli takich miejsc dołączyły również stacje paliwowe i sklepy spożywcze. Przyczyną takiej zmiany jest zapewne coraz łatwiejszy dostęp do nowoczesnych, profesjonalnych ekspresów kawowych. Zarówno urządzenia, jak i idąca razem z nimi zaawansowana technologia jest dziś dostępna dla niemalże każdego przedsiębiorcy, nie tylko największych specjalistów kawowego fachu.

Duże znaczenie ma także styl życia panujący w rozwiniętych krajach Zachodu, a w nim brak czasu i chęć optymalizacji wielu codziennych czynności – stąd popularność napojów i dań na wynos. To wszystko sprawia, że stoisko z kawą w sklepie spożywczym jest skuteczną innowacją, na którą warto się zdecydować.

Jak stoisko z kawą zwiększa przychody w sklepie?

Przede wszystkim zwiększa komfort przebywania w sklepie i robienia w nim zakupów. To przekonuje do ponownych odwiedzin już zdobytych klientów, a także zachęca do wejścia nowe osoby: przechodniów czy turystów.

Piękny, kawowy aromat unoszący się w lokalu i łatwy dostęp do ulubionego napoju buduje pozytywny wizerunek firmy oraz zwiększa przywiązanie do niej konsumentów. Dzięki temu, kiedy za jakiś czas znów przyjdzie moment na wybór miejsca do zrobienia zakupów, pojawia się znacznie większa szansa, że klient wybierze Twój sklep, nie konkurencję. Tym bardziej, jeśli w okolicy nie ma innej placówki o tym charakterze, która poza produktami spożywczymi lub spożywczo-przemysłowymi oferowałby dobrej jakości kawę.

Połącz stoisko z kawą ze skutecznymi technikami sprzedażowymi, a z łatwością zwiększysz wartość przeciętnego koszyka zakupowego, na przykład oferując pyszną drożdżówkę, ciasto lub kanapkę do kawy (to tak zwany cross selling). Każdy z tych elementów prowadzi do najważniejszego – rosnących przychodów, od których musisz odjąć tylko niewielki koszt dzierżawy stoiska z kawą, bo taka właśnie forma pozyskania kącika jest najlepsza dla przedsiębiorców.

ggooggllee

Ggooggllee - notoryczny użytkownik google.