SEO w e-commerce – 8 kluczowych działań on-site

SEO w e-commerce – 8 kluczowych działań on-site

SEO dla e-commerce? Jeśli oczekujemy satysfakcjonujących rezultatów i trwale zwiększonej widoczności sklepu, wszystkie działania musimy prowadzić w odpowiedni sposób. Co to oznacza? Przede wszystkim uwzględnienie wytycznych dla webmasterów, regularność, bieżącą analizę efektów. Co jeszcze warto wiedzieć na ten temat?

SEO dla sklepów internetowych – Twoja check lista 

SEO dla sklepów e-commerce, a także dla stron internetowych, to rozbudowany temat. Konieczne jest prowadzenie wielu działań on-site (w obrębie witryny). W strategii musimy także uwzględnić działania off-site, czyli poza e-sklepem. Działania off-site to przede wszystkim budowa profilu linków zewnętrznych. Najistotniejsze z działań on-site omawiamy poniżej.  

SEO a opisy produktów i kategorii 

O znaczeniu treści wciąż jest bardzo głośno. I nie jest to przesada. Przyjrzyjmy się opisom produktów, które w sklepach internetowych są na porządku dziennym. Jak powinny wyglądać takie opisy i dlaczego są tak istotne? Przede wszystkim za pomocą opisów przekazujemy użytkownikom informacje o  dostępnych w naszym sklepie internetowym produktach, parametrach, składzie, korzyściach. W opisach umieszczamy także ważne słowa kluczowe, na które pozycjonować będziemy nasz sklep.

SEO a artykułu blogowe 

Merytoryczne, przyjazne w odbiorze artykuły blogowe – czy naprawdę działają? Tak. Jaką rolę odgrywają?  

W artykułach możemy przekazać użytkownikom, w jaki sposób oferowane przez e-sklep produkty wpisują się w codzienne funkcjonowanie, jak pomogą rozwiązać problemy. Sprzedajesz pudełka, pojemniki, kosze o różnym przeznaczeniu? Artykuł blogowy na temat Jak utrzymać porządek w szafie? będzie strzałem w dziesiątkę. Taki artykuł będzie przydatny dla użytkowników, którzy szukają sposobów na utrzymanie porządku, chcą zyskać dodatkowe miejsce. W artykule możemy zawrzeć róże wskazówki oraz rzecz jasna, zaprezentować kosze z naszej oferty.  W poradniku należy też umieścić linkowanie do odpowiednich podstron. Linki wewnętrzne to nawigacja dla użytkowników. To również sposób, by wskazać robotom, jakie podstrony są dla nas istotne i usprawnić proces indeksacji. 

SEO a meta dane 

Metadane to kolejny element. Zacznijmy od meta opisu. Nie jest on czynnikiem rankingowym Google, a odgrywa bardzo ważną rolę. Jaką? Sprawia, że domena wyróżnia się w wynikach wyszukiwania. Opis powinien więc dostarczyć użytkownikowi informacji dotyczących asortymentu sklepu, zawierać CTA, być zachęcający. 

Doskonałym rozwiązaniem są reach snippets, czyli rozszerzone metadane. Umieścić w nich możemy informacje na temat dostępności konkretnego produktu, sekcję FAQ, opinie gwiazdki, a nawet wyszukiwarkę wewnętrzną.   

Meta tytuł to tytuł witryny – sklepu e-commerce lub strony www, który stanowi czynnik rankingowy Google. W tytule powinny znajdować się najważniejsze słowa kluczowe (1-3 frazy) oraz oczywiście nazwa naszej firmy, naszego sklepu. 

SEO a przyjazne adresy URL 

Dobrze zadbać o to, by adresy URL były przyjazny dla użytkowników. Adres powinien zawierać najistotniejsze w przypadku danej podstrony słowa kluczowe. Z adresów usuwamy natomiast przypadkowe znaki, nic nieznaczące słowa. 

SEO a sitemap.xml

Sitemap.xml – o niej także powinniśmy pamiętać, zwłaszcza w przypadku większych sklepów e-commerce. Dynamiczne generowany, uwzględniający zmiany w zakresie 

dostępności produktów plik, będzie dużym ułatwieniem dla robotów. Wpłynie to pozytywnie na jakość indeksowania. 

SEO a wersja mobilna sklepu 

Poprawnie wyświetlająca się na urządzeniach mobilnych, czyli smartfonach i tabletach  wersja strony lub sklepu e-commerce, to konieczność. Zignorowane tej kwestii to utrata wartościowego ruchu i zysków. Użytkownicy bardzo często korzystają z urządzeń mobilnych i oczekują, że wyświetlane witryny będą działać bez zarzutu. Co więcej, wersja sklepu lub strony www przeznaczona do wyświetlana na urządzeniach mobilnych, indeksowana jest przez Google w pierwszej kolejności. 

SEO a bezpieczeństwo 

Sklep e-commerce musi być w odpowiedni sposób zabezpieczony. Brak ważnego certyfikatu SSL poskutkuje tym, że na stronie wyświetlał się będzie komunikat o braku bezpieczeństwa. Takie witryny są wyłączane przez użytkowników, jeszcze zanim się wyświetlą. 

Kolejna kwestia to bezpieczny hosting. Sklep powinien znajdować się na zaufanym, odpowiednio zabezpieczonym serwerze. Kiepskiej jakości hosting to większe ryzyko ataków hakerskich, awarii, wszystko to negatywnie wpłynie na widoczność sklepu. 

SEO sklepu internetowego – postaw na 1stplace.pl 

1stplace.pl to agencja SEO, która zadba o widoczność w sieci Twojego sklepu internetowego. Zespół 1stplace.pl ma na koncie zarówno SEO dla niewielkich, jak i bardzo rozbudowanych sklepów e-commerce. Szyte na miarę strategie, autorskie rozwiązania, bieżąca analiza efektów to gwarancja sukcesu. 

Lavender

Matka rocznego Janka. Tworzę markę lavender store. Ruszamy w styczniu.