Wypromowanie swoich produktów i wpłynięcie na świadomość konsumentów nie musi wcale należeć do zadań niemożliwych do wykonania. Magicznych sztuczek w marketingowym asortymencie jest sporo, ale jedna w szczególności wydaje się kusząca. To tak zwana reklama PPC. Każdy użytkownik wyszukiwarki Google się z nią spotyka, choć nie każdy zdaje sobie sprawę, czym jest w istocie. Co rozumie się przez kampanię PPC i w jakich sytuacjach warto ją wdrożyć? Czy istnieją czynniki, które mogą popsuć jej efekt?
Ciekawy model reklamy internetowej
Gdyby scharakteryzować PPC w jednym zdaniu, użyć by można określenia: oszczędność. Marketer płaci jedynie za mierzalne efekty, w postaci wzrostu zainteresowania stroną internetową, do której reklama bezpośrednio prowadzi. Różni się to od innych form promowania produktów i usług, gdzie płaci się za czas trwania kampanii reklamowej. Określenie PPC oznacza więc unikatowy sposób rozliczenia, który jest mierzony kliknięciami.
Kampania PPC to szereg działań podejmowanych na podstawie reklamy Pay Per Click. Najczęściej spotykanym jej przykładem są reklamy Google Ads, które wyświetlają się nad wynikami organicznymi w wyszukiwarce. Styka się z nimi każdy użytkownik Google. Są też często spotykane na social mediach, takich jak Facebook czy LinkedIn.
W ramach kampanii PPC można na bieżąco monitorować siłę słów kluczowych, na których opiera się reklama i je zmieniać. Ta elastyczność jest wygodnym i zbawiennym rozwiązaniem decydującym o losach całego przedsięwzięcia.
W jakich sytuacjach sięgnąć po kampanię PPC?
Wdrożenie takiej kampanii jest wyśmienitym rozwiązaniem dla nowo powstałych firm, sklepów internetowych i niewielkich działalności gospodarczych. Dzięki niej, niewielkim sumptem można wypromować swoją działalność w Internecie i zbudować świadomość marki. Dobrze przemyślana kampania reklamowa na podstawie PPC może przynieść również namacalne profity w postaci wzrostu zainteresowania stroną i potencjalną konwersją.
Kampanie PPC są też ciekawym rozwiązaniem dla niewielkich biznesów działających na rynku lokalnym. Na reklamy tego typu zdecydować się można również podczas trwania promocji na dane produkty lub wyprzedaże mogąc potencjalnie wpłynąć na szybszy wzrost sprzedaży.
Podsumowanie
Warto skondensować podstawowe informacje dotyczące kampanii PPC:
- PPC to metoda rozliczenia za reklamę. Płaci się za kliknięcia, nie za wyświetlenia.
- Kampania PPC ma sens tylko wtedy, gdy jest odpowiednio przemyślana. Jej przeprowadzenie wymaga doboru odpowiedniej strategii, fraz kluczowych, stawek i wzięcie pod uwagę wiele innych czynników. Z tego względu warto zlecić realizację tego typu działań wyspecjalizowanym agencjom SEO. Przykładem takiej firmy jest chociażby poznańska firma Sunrise System.
- Realizacja kampanii PPC dedykowana jest każdemu, a w szczególności małym firmom lub tym, które dopiero wchodzą na rynek. Jej wdrożenie przynosi wymierne korzyści w postaci wpływu na wzrost świadomości brandu oraz konwersji, czy błyskawiczną promocję produktów i usług.