Co musisz wiedzieć na temat systemu CMS?

Co musisz wiedzieć na temat systemu CMS?

Content ma dzisiaj kluczowe znaczenie w marketingu oraz nawiązywaniu długofalowych relacji z klientami. Jeżeli regularnie publikujesz ciekawe i angażujące teksty lub filmy, łatwej „przywiążesz” do siebie użytkownika, który będzie wiedział, w może liczyć na wysokiej jakości content. W praktyce właściwe zarządzanie treściami publikowanymi na Twojej stronie internetowej może być o wiele łatwiejsze, jeżeli zainwestujesz w odpowiedni system CMS.

Co to jest CMS? Jak wybrać właściwy CMS, który usprawni realizację content planu? Podpowiadamy!

Co to jest CMS?

CMS (Content Management System) to system zarządzania treścią, który pozwala wprowadzić zmiany na stronie internetowej tym osobom, które nie znają języka HTML. Systemy CMS są łatwe w obsłudze, dlatego aktualizacji lub publikacji treści może dokonywać w zasadzie każdy pracownik, robiąc to dość szybko. W czasach, w których obieg informacji jest tak szybki, a użytkownicy wymagają ich regularnej aktualizacji, trudno sobie wyobrazić funkcjonowanie witryny bez CMS-u, który pozwala na sprawne administrowanie treściami.

O czym musisz pamiętać, żeby wybrać właściwy CMS?

Systemy Zarządzania Treścią cieszą się dzisiaj bardzo dużą popularnością. Nic dziwnego – dzięki nim Twój zespół może dbać o publikację i uaktualnianie contentu, bez konieczności posiadania właściwie jakiejkolwiek wiedzy na temat budowy stron internetowych. Jeżeli stoisz przed decyzją dotyczącą zainwestowania we własny CMS, pamiętaj, że do dyspozycji masz kilka różnych rozwiązań.

CMS wykonywany na indywidualne zamówienie. Dobra opcja dla osób, które nie muszą przesadnie liczyć się z kosztami, a chcą, żeby wszystkie funkcjonalności CMS-u były dostosowane do ich potrzeb. Wykonanie CMS-u na zamówienie pozwala dopasować jego działanie do charakteru pracy w Twojej firmie, ale to rozwiązanie, w przypadku którego trzeba się przygotować często na duże wydatki.

CMS Open Source. CMS w modelu open source można w dużym stopniu dopasować do własnych potrzeb, odpowiednio zmieniając oprogramowanie. Taka opcja jest stosunkowo korzystna pod względem finansowym, dlatego warto ją wziąć pod uwagę, jeżeli ma się bardzo ograniczone środki finansowe lub nie chce się ich inwestować w CMS.

CMS SaaS. Bardzo komfortowe rozwiązanie: możesz wybrać CMS, który najlepiej odpowiada Twoim oczekiwaniom, a w zamian za jego użytkowanie uiszczasz tylko konkretną opłatę. Taki CMS jest bardzo łatwy i co ważne – szybki – we wdrożeniu, dlatego może przypaść do gustu osobom, które z jakiś powodów nie chcą czekać.

Pamiętaj, że system CMS powinien być maksymalnie bezpieczny oraz – co ważne – łatwy w obsłudze. Zespół, który będzie pracował z jego wykorzystaniem nie powinien mieć jakichkolwiek problemów z nauczeniem się korzystania ze wszystkich funkcjonalności narzędzia. Poza tym, wybierając CMS patrz w przyszłość. Jeżeli zamierzasz rozwijać swoją działalność, możliwe, że system CSM, który rozważasz, szybko przestanie być wystarczający dla Twoich potrzeb. Właśnie dlatego staraj się myśleć przyszłościowo i wybrać taki system, który bez problemu będzie można rozwinąć.

Nie zapominaj, że inny CMS może być odpowiedni dla Twojej firmowej strony, na której tak często nie uaktualniasz treści, a inny dla serwisu informacyjnego, który każdego dnia „mieli” dziesiątki artykułów. Wniosek jest jeden – wybór Systemu Zarządzania Treścią musi odpowiadać Twoim oczekiwaniom, dlatego jeszcze zanim zaczniesz analizować funkcjonalności poszczególnych narzędzi, zastanów się, na jakich rozwiązaniach najbardziej Ci zależy.