Skuteczna kampania SEO a wzrost widoczności

Skuteczna kampania SEO a wzrost widoczności

Pozycjonowanie stało się dzisiaj powszechne i to w zasadzie we wszystkich branżach. Marki decydują się na to rozwiązanie głównie po to, aby zwiększyć swoją widoczność. Dlaczego to ważne i czy kampania SEO rzeczywiście jest skuteczna w tym obszarze? Jak długo trzeba czekać na zwiększenie rozpoznawalności marki wskutek pozycjonowania? Sprawdźmy!

Na czym polega pozycjonowanie?

Pozycjonowanie we Wrocławiu czy dowolnym innym mieście to zwykle szereg podobnych działań, choć konieczne jest przystosowanie ich do specyfiki danej firmy. Znaczenie ma też branża, w której działa przedsiębiorstwo, jego cele oraz możliwości budżetowe. Niemniej każdorazowo działanie polega na wykonywaniu szeregu czynności na stronie firmowej, po czym przechodzi się do działań off-site. Wszystko po to, aby strona internetowa została doceniona przez algorytm Google, co zaowocuje wyższymi pozycjami w wynikach wyszukiwań.

Zwiększenie ruchu na stronie

Głównym powodem, dla którego firmy decydują się na pozycjonowanie we Wrocławiu i innych miastach, jest zwiększenie ruchu na stronie. Założenie jest bardzo proste – im wyższe pozycje strony w wynikach wyszukiwań, tym większe prawdopodobieństwo, że użytkownicy będą klikali w link. To natomiast powinno się przełożyć na wzrost sprzedaży. Pod warunkiem zadbania o atrakcyjność witryny internetowej i oferty rzeczywiście można spodziewać się takiego efektu działań SEO. Jednak nie jest to jedyna korzyść wynikająca z pozycjonowania.

Pozycjonowanie we Wrocławiu, czyli większa rozpoznawalność

Kolejna, również bardzo istotna korzyść z pozycjonowania to zwiększenie rozpoznawalności – lokalnej lub globalnej, w zależności od przyjętej strategii. Założenie jest takie, że im wyższe pozycje w wynikach wyszukiwań, tym częściej użytkownik ma kontakt z daną marką – jej nazwą, a często też krótkim opisem usług. Oznacza to, że pozycjonowanie może zostać uznane za skuteczne nawet wtedy, kiedy liczba wejść na stronę nie wzrośnie w zbyt dużym stopniu. Niemniej pewien wzrost jest konieczny, gdyż nadal głównym celem pozycjonowania we Wrocławiu jest wzrost sprzedaży.

Dlaczego widoczność jest ważna?

Widoczność firmy jest istotna, ponieważ w dłuższej perspektywie przekłada się na wzrost zysku firmy. Otóż konsumenci wybierają produkty i usługi marek, które znają. To prawda marketingowa znana od dekad. Jeśli każde wyszukiwanie oznacza kontakt z daną marką, w pewnym momencie staje się ona użytkownikowi znana. Nawet jeśli za pierwszym, drugim i dziesiątym razem nie wybierze on jej oferty, może to zrobić po dwudziestym wyszukaniu lub natrafiając na markę poza internetem.

Cierpliwość to podstawa

Pozycjonowanie to proces, którego efekty przychodzą dopiero po pewnym czasie. Najpierw trzeba czekać na poprawę pozycji, a później na pojawienie się efektów większej widoczności marki. Ostatecznie jednak skuteczna kampania SEO to w zasadzie gwarancja zarówno większej rozpoznawalności marki, jak i wzrostu liczby wejść na stronę, a w konsekwencji wyższych zysków. Niewątpliwie zatem warto zainwestować w profesjonalne pozycjonowanie.

Zapraszamy po więcej informacji: Pozycjonowanie Wrocław.

Lavender

Matka rocznego Janka. Tworzę markę lavender store. Ruszamy w styczniu.