LinkedIn co to?

LinkedIn co to?

LinkedIn jest cennym źródłem do nawiązywania kontaktów dla profesjonalistów zajmujących się karierą i biznesem; uzyskać zasoby i wsparcie; i budować relacje z potencjalnymi klientami, klientami i partnerami. Jest to idealne rozwiązanie dla właścicieli firm prowadzących działalność w domu , freelancerów i telepracowników, ponieważ może pomóc im w budowaniu biznesu i karierze, a także w utrzymywaniu kontaktu ze światem zewnętrznym.

LinkedIn co to za portal?

LinkedIn to sieć społecznościowa zaprojektowana specjalnie dla profesjonalistów zajmujących się karierą i biznesem. Od 2020 roku ponad 722 miliony profesjonalistów korzysta z LinkedIn do rozwijania swojej kariery i biznesu. W przeciwieństwie do innych sieci społecznościowych, w których możesz stać się „przyjaciółmi” z kimkolwiek i wszystkimi, LinkedIn polega na budowaniu strategicznych relacji. W związku z tym liczba połączeń jest mniej ważna niż rodzaj połączeń. W rzeczywistości LinkedIn przestaje pokazywać rzeczywistą liczbę połączeń, gdy masz 500, ponieważ chodzi o jakość, a nie ilość.

linke din

Witryna może pochwalić się członkami z niemal każdego kraju i każdej branży, jaką można sobie wyobrazić. W rzeczywistości wielu menedżerów z listy Fortune 500 jest na LinkedIn. Witryna zawiera reklamy, ale nie jest tak inwazyjna, jak inne witryny sieciowe.

Działając podobnie do koncepcji „Sześciu stopni oddalenia”, zaczynasz od połączenia się z tymi, których znasz i którzy Cię znają, a za ich pośrednictwem budujesz większą sieć w celu zdobywania zasobów, znajdowania pracy lub klientów niezależnych oraz budowania sojuszy i partnerstw . LinkedIn jest idealny do budowania kontaktów do pracy jako freelancer , bazy klientów, potencjalnych partnerów lub po prostu do utrzymywania otwartych perspektyw pracy.

Jak korzystać z LinkedIn

LinkedIn ma własną platformę i system, różniący się od innych sieci, ale nauka korzystania z LinkedIn nie jest trudniejsza niż nauka korzystania z dowolnego innego serwisu społecznościowego . Zacznij od utworzenia osobistego konta i profilu LinkedIn.

Jednak networking na LinkedIn jest zupełnie inny. Nie znajdziesz członków publikujących filmy z kotami lub zdjęcia tego, co zrobili na obiad. LinkedIn to strona dla profesjonalistów, więc wszystko jest nastawione na karierę i biznes. Budując swój profil i szukając kontaktów, rekomendacji i rekomendacji, będziesz chciał być profesjonalistą.

Utwórz profil na LinkedIn

Wszystko, czego potrzebujesz, aby zacząć, to utworzyć login LinkedIn . Możesz także przejść na jedną z płatnych subskrypcji LinkedIn: Kariera Premium, Business Plus, LinkedIn Learning, Sales Navigator (trzy poziomy) i Recruiter Lite. Korzystanie tylko z podstawowych bezpłatnych usług jest wystarczające dla wielu pracowników i właścicieli firm domowych i zapewnia takie funkcje, jak:

  • Posiadanie profesjonalnego profilu umiejętności, doświadczeń i nie tylko
  • Ograniczony wgląd w to, kto oglądał Twój profil
  • Możliwość wyświetlenia 1000 profili na wyszukiwanie
  • Możliwość zapisania trzech wyszukiwań

Uaktualnienie zwiększa niektóre z tych funkcji, takie jak wyświetlanie dodatkowych informacji o tym, kto oglądał Twój profil, liczbę profili na wyszukiwanie i liczbę wyszukiwań. Ponadto uaktualnienia mogą obejmować dodatkowe funkcje, takie jak kredyty na wiadomości InMail, które umożliwiają wysyłanie wiadomości do osób, które nie są z Tobą połączone, oraz filtry premium, które przyspieszają i ułatwiają wyszukiwanie.

Po zarejestrowaniu konta LinkedIn, bezpłatnego lub płatnego, możesz utworzyć własny profil zawodowy. Pamiętaj, że jest to profesjonalna strona internetowa, dlatego ważne jest, aby informacje w Twoim profilu odzwierciedlały Twoją firmę lub karierę. LinkedIn nie jest miejscem, w którym można udostępniać słodkie zdjęcia dzieci lub zdjęcia z imprez.

Niektóre elementy, które możesz dodać do profilu, obejmują podstawowe informacje o Twoim CV, podsumowanie Twojej osoby, Twoje dane kontaktowe, linki do Twojej witryny lub bloga , Twoich poprzednich pracodawców, opublikowane książki i ważne projekty. Nie zapomnij dodać profesjonalnego zdjęcia, ponieważ ludzie niechętnie łączą się z kimś bez zdjęcia.

Ponieważ Twój profil LinkedIn przypomina życiorys lub wizytówkę, jest to zasadniczo narzędzie marketingowe . Z tego powodu rozważ napisanie profilu zorientowanego na korzyści, aby potencjalni partnerzy mogli dostrzec korzyści płynące ze współpracy z Tobą.

Gdy Twój profil będzie gotowy, możesz go opublikować i zacząć szukać „połączeń”. Połączenie to osoba, którą znasz lub chciałbyś poznać. Zasadniczo chodzi o stworzenie jak największej liczby bezpośrednich kontaktów, dodając osoby do własnego kręgu zawodowego i rozszerzając się, aby uwzględnić ich kontakty. Twoje kontakty mogą również stanowić wprowadzenie do innych profesjonalistów, z którymi możesz być zainteresowany spotkaniem. Kontakty mogą również wspierać Cię w zakresie umiejętności i przedstawiać zalecenia.

linkdin

Skorzystaj z LinkedIn, aby zbudować domową firmę

LinkedIn może pomóc Ci rozpocząć i rozwijać biznes w domu . Daje możliwość komunikowania się i współpracy z innymi profesjonalistami zainteresowanymi dzieleniem się wiedzą biznesową i branżową. To skuteczne narzędzie do lokalizowania osób, które mogą przyczynić się do sukcesu Twojej firmy.


Dołącz do różnych grup, które odpowiadają Twoim zainteresowaniom i weź udział w dyskusjach. Posiadanie wspólnej grupy z innym użytkownikiem LinkedIn to jeden ze sposobów zapraszania innych do swojej sieci. Każda dyskusja grupowa zawiera własne oferty pracy. Co więcej, jest to miejsce, w którym możesz dzielić się swoją wiedzą i budować zaufanie i relacje potrzebne do pielęgnowania nowych klientów i klientów.

Utrzymywanie kontaktu ze światem zewnętrznym to nie jedyna zaleta LinkedIn. Uczenie się, jak korzystać z LinkedIn i maksymalizowanie wszystkich jego ofert, może zapewnić silne połączenia zawodowe i poprawić Twoją reputację online lepiej niż większość innych zasobów sieci społecznościowych.

Zarejestruj się na LinkedIn

Gotowy, aby zacząć ? To proste. Odwiedź LinkedIn.com , wprowadź swoje imię i nazwisko oraz adres e-mail we wskazanym obszarze i utwórz hasło.

Rozpocznij na LinkedIn


Przekonasz się, że rozpoczęcie korzystania z LinkedIn jest szybkie i łatwe . Zacznij od założenia konta, utwórz swój profil online i dodaj zdjęcie profilowe . Witryna oferuje dwa główne poziomy członkostwa: Basic i Premium.

Konto Basic oferuje takie funkcje, jak przesyłanie wiadomości, tworzenie profili i sposoby zgłaszania się do ofert pracy, podczas gdy konta Premium mają dodatkowe funkcje i zasoby, które zwiększają Twoją obecność w Internecie i pozwalają lepiej wykorzystać usługę.

Jak tylko się zalogujesz, możesz zacząć używać LinkedIn do łączenia się, nawiązywania kontaktów i wyszukiwania ofert pracy.

Wybierz profesjonalne zdjęcie

Będziesz chciał zrobić dobre pierwsze wrażenie na każdym, kto ogląda Twój profil, a duża część tego to zdjęcie, które wybierzesz. Powinieneś wybrać profesjonalnie wyglądające zdjęcie, a nie zwykłe ujęcie.

Niekoniecznie trzeba płacić za drogie zdjęcie w głowę, ale należy zachować ostrożność przy doborze odpowiedniego ubrania, tła, oświetlenia itp. do swojego zdjęcia profilowego na LinkedIn.

Napisz dobre podsumowanie profilu

Podsumowanie Twojego profilu na LinkedIn to szansa na pokazanie się z jak najlepszej strony, zwłaszcza jeśli interesują Cię nowe oferty pracy. LinkedIn ma limit znaków w tej sekcji i chcesz go jak najlepiej wykorzystać.

Firma zaleca napisanie od trzech do pięciu krótkich akapitów i pozostawienie dużej ilości pustej przestrzeni, aby oczy czytelników nie zaszkliły się, gdy trafią na twoją stronę.

Nie bój się wstrzyknąć części swojej osobowości do podsumowania profilu, aby było niezapomniane, ale unikaj wszystkiego, co wydaje się zbyt nieprofesjonalne lub może być kontrowersyjne. Na koniec upewnij się, że dokładnie sprawdziłeś tę sekcję, tak jak list motywacyjny do podania o pracę. Literówki i niechlujne pisanie wyślą zły sygnał.

Popraw i dostosuj swój profil

Oprócz podsumowania Twój profil LinkedIn może zawierać Twoje doświadczenie zawodowe, wykształcenie, umiejętności, rekomendacje i rekomendacje innych osób w Twojej sieci.

Twój profil zyskuje dzięki dodaniu odpowiednich słów kluczowych , których szukają wyszukiwarki i menedżerowie ds. Rekrutacji. Uwzględnienie tych modnych słów w podsumowaniu, zainteresowaniach, poprzednich stanowiskach i umiejętnościach może pomóc Ci się wyróżnić.

Poproś o rekomendacje LinkedIn

Rekomendacje to kolejny świetny sposób na wyróżnienie swojego profilu LinkedIn. Pozytywne rekomendacje napisane przez poprzednich pracodawców, klientów lub współpracowników mogą pokazać kierownikowi ds. rekrutacji, jakim jesteś pracownikiem i jakie są Twoje mocne strony. Masz możliwość zażądania rekomendacji od swoich połączeń LinkedIn.

Korzystaj z rekomendacji LinkedIn

Potwierdzenia to szybki i łatwy sposób, aby Twoje kontakty zawodowe mogły pokazać innym użytkownikom, na czym polega Twoja wiedza.

Dołącz swój adres profilu LinkedIn w swoim CV

Dołączenie adresu URL LinkedIn do CV ułatwia potencjalnym pracodawcom odwiedzanie LinkedIn, aby dowiedzieć się więcej o Tobie oraz Twoich umiejętnościach i kwalifikacjach. LinkedIn przypisze Ci adres URL, chyba że utworzysz niestandardowy.

Wysyłanie wiadomości i zaproszeń

Po zarejestrowaniu się na LinkedIn i utworzeniu profilu możesz zacząć budować sieć kontaktów, w tym ludzi, z którymi łączysz się na zasadach zawodowych, edukacyjnych lub opartych na innych wspólnych zainteresowaniach.

Wysyłaj zaproszenia do kontaktu do osób, które spełniają co najmniej jeden z tych celów. Gdy wysyłasz wiadomości do osób w sieci lub poza nią, zachowaj profesjonalizm. Zwiększysz współczynnik odpowiedzi, jeśli utrzymasz swoje wiadomości na miejscu.

Jak duża powinna być Twoja sieć?

Ilu osób potrzebujesz w swojej sieci LinkedIn, aby była ona skutecznym narzędziem do poszukiwania pracy i nawiązywania kontaktów zawodowych? Krótka odpowiedź brzmi, to zależy. Właściwe połączenia są ważniejsze niż rzeczywista liczba połączeń, które masz. Najlepiej, jeśli potrzebujesz kontaktów, które są odpowiednie dla Twojej branży, które mogą potencjalnie prowadzić do możliwości pracy lub mogą dostarczyć cennych porad.

Ubieganie się o pracę na LinkedIn

Osoby poszukujące pracy mogą wyszukiwać oferty pracy i aplikować o nie bezpośrednio na LinkedIn . Ponadto możesz przeglądać i kontaktować się ze swoimi kontaktami z LinkedIn, którzy mogą skierować Cię do pracy.

Ukierunkowane wyszukiwania, takie jak wyszukiwanie osób zaawansowanych lub firmy, mogą zaostrzyć zakres i pomóc znaleźć dokładnie to, czego szukasz. Możesz filtrować zaawansowane wyszukiwanie według lokalizacji, branży, statusu absolwentów lub liczby pracowników, aby uzyskać bardziej zwięzłe, szczegółowe wyniki wyszukiwania.

Wyszukiwanie profili firm

Profile firm na LinkedIn to dobry sposób, aby znaleźć więcej informacji o firmach, którymi jesteś zainteresowany. Będziesz mógł sprawdzić, czy masz jakieś powiązania w firmie, nowe osoby zatrudnione, awanse, opublikowane oferty pracy, powiązane firmy i statystyki firmy.

Zdobądź odznakę LinkedIn

LinkedIn oferuje narzędzie „Public Profile Badge Builder”, które umożliwia tworzenie linków z przyciągającą wzrok niestandardową plakietką dla Twojego profilu LinkedIn. Ta plakietka umożliwia użytkownikom szybkie i łatwe przejście bezpośrednio z Twojej witryny, kont w mediach społecznościowych lub elektronicznego CV do Twojego profilu LinkedIn.

Te plakietki zawierają Twoje zdjęcie profilowe, stanowisko i firmę, w której pracujesz. Używaj tych plakietek w swojej witrynie, blogu, portfolio lub CV online.

Zaloguj się do LinkedIn i kliknij „Edytuj profil publiczny i adres URL” pod swoim zdjęciem profilowym.
Po prawej stronie ekranu znajdują się opcje edycji ustawień profilu.
Pod tą sekcją znajduje się „Plakietka profilu publicznego”. Kliknij link, aby utworzyć niestandardową plakietkę.
Postępuj zgodnie z instrukcjami w narzędziu do tworzenia plakietek profilu publicznego, aby skopiować i wkleić kody HTML do swojego bloga, CV online lub witryny internetowej.
Do wyboru są dwa style odznak, a kod będzie zawierał link do Twojego profilu publicznego LinkedIn.
Jeśli to możliwe, przejrzyj swoje zmiany przed wprowadzeniem jakichkolwiek trwałych zmian, które zostaną upublicznione.
Więcej wskazówek dotyczących korzystania z LinkedIn
Po przeczytaniu tego artykułu i powiązanych linków, mam nadzieję, że masz solidne pojęcie o tym, jak skutecznie korzystać z LinkedIn. Poniżej kilka dodatkowych wskazówek dotyczących korzystania z serwisu.

Aktualizuj swój profil na LinkedIn

Im pełniejszy jest Twój profil na LinkedIn, tym większe szanse na znalezienie i kontakt. Wykorzystaj swój profil LinkedIn jako CV i przekaż potencjalnym pracodawcom szczegółowe informacje na temat swoich umiejętności i doświadczenia. Pamiętaj, aby dostosować unikalny adres URL swojego profilu, aby ułatwić jego znalezienie i zwiększyć jego widoczność.

Jak zaktualizować swój profil na LinkedIn, gdy jesteś bezrobotny?

Aktualizacja profilu LinkedIn w celu odzwierciedlenia, że ​​jesteś bezrobotny , może spowodować problem. Nawet jeśli możesz być bezrobotny, nadal musisz przedstawiać się w pozytywnym świetle potencjalnym pracodawcom i kontaktom w sieci.

Korzystanie z aplikacji mobilnej LinkedIn

Funkcje aplikacji mobilnej LinkedIn obejmują wyszukiwanie i przeglądanie profili, zapraszanie nowych połączeń, uzyskiwanie dostępu do odpowiedzi LinkedIn i przydatne aktualizacje sieci. Możesz wysyłać i odbierać wiadomości, wyszukiwać profile użytkowników lub firm, a nawet przesyłać swoje CV, aby ubiegać się o oferty pracy. Użyj aplikacji, aby kontynuować poszukiwania pracy, gdy jesteś w drodze.

ggooggllee

Ggooggllee - notoryczny użytkownik google.