5 rzeczy, które powinien mieć Twój sklep e-commerce

5 rzeczy, które powinien mieć Twój sklep e-commerce

W obliczu globalnej pandemii COVID-19 zakupy online stają się coraz bardziej popularne. W rezultacie witryny eCommerce mają przyzwoitą szansę na awans na świecie, nawet gdy inne sektory gospodarki ponoszą straty. Biorąc to pod uwagę, prowadzenie firmy nigdy nie jest łatwe. Dobry biznesplan i nastawienie na rzeczy są koniecznością, zwłaszcza w obliczu niepowodzeń. Oto pięć rzeczy do rozważenia podczas opracowywania swojego pomysłu na biznes eCommerce.

Spójny branding

Stali klienci są siłą napędową większości firm, dlatego warto poświęcić chwilę, aby zapaść w pamięć dla konsumentów. W tym celu posiadanie rozpoznawalnego logo i estetyki może pomóc zapewnić klientom, których zaufałeś, że wiedzą, od kogo robią zakupy. Twoja marka nie musi być nadmiernie efektowna — ważniejsze jest, aby była spójna w całej witrynie i produktach. Jeśli Twój styl jest zbyt trudny do zapomnienia, klienci mogą mieć dobre wrażenia podczas zakupów w Twoim sklepie i nie pamiętać, gdzie kupili swoje produkty.

Ukierunkowany marketing

Marketing ukierunkowany  działa wyjątkowo dobrze. Aby skutecznie kierować materiały marketingowe, musisz mieć jasny obraz tego, jak może wyglądać Twój przeciętny klient. Do gromadzenia tych informacji można wykorzystać ogólnodostępne narzędzia do gromadzenia danych (Google Analytics jest jednym z przykładów tego rodzaju przydatnego oprogramowania).

Media społecznościowe

Media społecznościowe są podstawą strategii marketingowych większości firm, więc nawet jeśli Twoja firma nie korzysta często ze swoich kont w mediach społecznościowych, nadal warto mieć kilka. Dokonywanie okresowych aktualizacji pozwoli osobom, które znajdą Twoją firmę w mediach społecznościowych, że nadal działa, a także będzie miało pozytywny wpływ na optymalizację witryny pod kątem wyszukiwarek (SEO). Media społecznościowe to również dobry sposób na interakcję z klientami, więc posiadanie dedykowanej obecności w mediach społecznościowych z pewnością nie byłoby szkodliwe, jeśli włożysz odpowiedni wysiłek w jej utrzymanie. Posiadanie solidnego SEO współpracuje z algorytmami wyszukiwania Google, aby pomóc małym firmom pojawiać się w wynikach wyszukiwania, co przełoży się na większą liczbę klientów i większą sprzedaż.

Informacje kontaktowe

Jeśli chodzi o usługi zautomatyzowane, niektórzy ludzie chcą po prostu porozmawiać z człowiekiem – lub przynajmniej uzyskać zapewnienie, że ludzie są zaangażowani gdzieś w ten proces. W miarę rozwoju firmy może być konieczne skorzystanie z usług call center . Dobra obsługa klienta ma ogromne znaczenie dla konsumentów, dlatego warto zatrudnić specjalistów, którzy będą odpowiadać na e-maile i oddzwaniać do klientów, którzy zostawiają wiadomości na automatycznej sekretarce.

Mobile friendly

Użytkownicy mobilni stanowią obecnie znaczną część ruchu w sieci, więc upewnienie się, że Twoja witryna jest przyjazna dla urządzeń mobilnych, to dobry pomysł. Google niedawno przeszło na  indeks wyszukiwania zorientowanego na urządzenia mobilne  w odpowiedzi na dużą liczbę zapytań zadawanych przez użytkowników mobilnych, co stanowi wyjątkowe wyzwanie dla firm, które chcą znaleźć się na szczycie wyszukiwania Google. Widzenie, jak pojawianie się w wynikach wyszukiwania to w dzisiejszych czasach najważniejsza cecha. Zapewnienie, że przyjazność mobilna nie tylko pomoże użytkownikom mobilnym, ale wpłynie na całą bazę klientów.