8 wskazówek dotyczących kupowania u sprzedawców budowlanych

8 wskazówek dotyczących kupowania u sprzedawców budowlanych

Prawie każdy z nas w końcu kupi znaczną część materiałów budowlanych  do własnej budowy lub remontowanych domów. Wszystko, od okien po cegły, od wykładzin podłogowych po cement, mogło być obsługiwane nie przez naszych budowniczych, ale przez nas.

Jako samodzielny budowniczy lub odnawiający ważne jest, aby myśleć jak budowniczy — i oczekiwać zniżek porównywalnych z tymi, które są oferowane rzemieślnikom. Oto kilka wskazówek, jak najlepiej wykorzystać dostępne rabaty.

1. Oblicz ilości i koszty

Przed przystąpieniem do jakichkolwiek prac należy obliczyć wszystkie materiały i podać ich  ilości, przynajmniej do momentu, w którym konstrukcja jest wzniesiona i dach jest nałożony. Niektórzy sprzedawcy oferują usługę odbioru, w ramach której zdeponujesz u nich plany, a oni określą ilościowo wszystkie materiały i przedstawią wycenę.

Może się to wydawać dobrym pomysłem, ale nawet jako nowicjusz będziesz mieć znacznie silniejszy chwyt nad procesem budowania, jeśli sam zidentyfikowałeś i zmierzyłeś ilości materiałów. Pamiętaj też, że kupiec, który dokonał obliczeń, całkiem słusznie, będzie oczekiwał, że otrzyma wszystkie zamówienia.

2. Wiedz, do których sprzedawców należy kierować reklamy

Zapewne warto sprawdzić, jacy sprzedawcy są lokalnie, a następnie odwiedzić każdego z nich, aby zorientować się, jakie produkty mają na stanie. Zwykle jest trochę większych marek oraz niezależnych lokalnych lub regionalnych. Niektórzy mają po prostu lady handlowe z szeroką gamą produktów, podobnie jak supermarket — inni mają place pełne ciężkich towarów, cegieł, płytek i bloków.

Mając świadomość tego, co sprzedaje każdy handlarz, będziesz wiedział, którego odwiedzić, gdy coś jest potrzebne w pośpiechu. Jeśli ważne jest, aby znać prawdopodobny wydatek na wszystkie materiały przed rozpoczęciem jakiejkolwiek pracy, uzyskaj wstępną wycenę wszystkiego od tylko jednego sprzedawcy — może to być szczególnie przydatne, jeśli pracujesz na pożyczonym finansowaniu. Ale nie zapominaj, że oferty kupca są aktualne tylko przez ograniczony czas i mogły ulec zmianie do czasu złożenia zamówienia.

3. Otwórz konto handlowe

Jako ktoś, kto będzie kupował w dość dużych ilościach, otwieranie konta handlowego ma sens z ekonomicznego punktu widzenia. Jeśli to w ogóle możliwe, miej konta u co najmniej trzech dostawców. Jednak uzyskanie konta kredytowego nie jest tak łatwe jak kiedyś i może się zdarzyć, że sprzedawca zaoferuje tylko kartę handlową. Posiadając tę ​​kartę, informacje o kliencie trafiają do systemu sprzedawcy i może być dostępny jakiś rodzaj rabatu handlowego, ale rabaty są zwykle dość małe.

Jeśli zostaniesz klientem konta, prawdopodobnie poznasz przedstawiciela handlowego sprzedawcy. Przedstawiciele handlarzy pracują, aby zdobywać zamówienia (są do tego zachęcani) i mają uprawnienia do negocjowania konkurencyjnych cen.

4. Sprawdź potencjalne problemy z dostępnością

Przed zapytaniem o wycenę lub złożeniem zamówienia należy sprawdzić, czy nie ma problemów z dostępnością — od czasu do czasu różne materiały wydłużają czas realizacji. Należy pamiętać, że dostawy cegieł, bloczków i płytek prawdopodobnie będą pochodzić bezpośrednio od producenta, a sprzedawca pełni jedynie funkcję dystrybutora.

5. Spotkaj się z przedstawicielem handlowym

Kiedy nadejdzie czas, aby uzyskać wycenę, sporządź ilościową listę wszystkich materiałów, które będą wymagane na każdym etapie procesu budowy. Jeśli to możliwe, umów się na spotkanie z przedstawicielem handlowym każdego sprzedawcy — w ten sposób prawdopodobnie otrzymasz najbardziej konkurencyjną ofertę.

Ważne jest, aby każdemu podać identyczne informacje, aby zapewnić, że wszystkie oferty będą oparte na tych samych ilościach tych samych materiałów. Jeśli handlowcy, u których masz konta, nie mają przedstawicieli handlowych, możesz zadzwonić lub wysłać e-mail z zapytaniem o wycenę. Po otrzymaniu ofert przejrzyj je i zaznacz najbardziej konkurencyjną cenę dla każdego przedmiotu.

6. Zamawianie

Nie ma obowiązku składania wszystkich zamówień tylko u jednego przedsiębiorcy — każdy, kto oferuje najniższą wycenę dla każdego produktu, powinien otrzymać zamówienie. Możliwe, że po wycenie każdego sprzedawcy nastąpi kolejna wizyta przedstawiciela lub może telefon z zapytaniem, czy jego oferta zostanie zaakceptowana.

W zależności od twoich umiejętności negocjacyjnych jest to dobra okazja, aby spróbować dalszych obniżek — po prostu powiedz prawdę, jeśli niektóre przedmioty wydają się zawyżone. Po złożeniu wstępnych zamówień i rozpoczęciu prac pamiętaj o regularnym sprawdzaniu stanu materiałów na miejscu, aby upewnić się, że nie ma opóźnień.

7. Nie ignoruj ​​innych punktów sprzedaży

Oprócz kupców budowlanych istnieją firmy, które specjalizują się w konkretnych produktach budowlanych; często firmy te mogą być bardzo konkurencyjne, jeśli chodzi o kupowanie takich elementów, jak nadproża, izolacja, dachówki itp. Drewno konstrukcyjne na belki stropowe i dach jest zwykle tańsze, jeśli jest kupowane od wyspecjalizowanych sprzedawców drewna.

Nie zapomnij też o dużych sklepach z artykułami dla majsterkowiczów — ponieważ czasami mają liderów strat, gdy sprzedają określone przedmioty po zaniżonych cenach. Jedną z opcji, szczególnie dla osób mieszkających na południowym wschodzie, jest wycieczka do supermarketów, gdzie wielu samodzielnych budowniczych twierdzi, że może cieszyć się znacznymi zniżkami na wiele artykułów, od wyrobów sanitarnych po drewno.

8. Kupuj bezpośrednio od dostawców

Coraz częściej samodzielni budowlańcy i renowatorzy są w stanie kupować przedmioty na duże (i małe) bilety bezpośrednio od dostawców (niektórzy wolą to, a jeśli nie, skontaktują cię z lokalnymi kupcami). Ponownie, nie bój się negocjować i kontaktować się z kilkoma dostawcami podobnych produktów, aby uzyskać przewagę konkurencyjną.

Gdy masz już szczegółowe plany, przygotuj się do wysłania ich do jak największej liczby dostawców. To właśnie zrobiłby budowniczy i powinni to również zrobić samobudujący i renowatorzy, którzy chcą zaoszczędzić pieniądze.