Strategia marki – 5 istotnych elementów dla Twojej marki

Strategia marki – 5 istotnych elementów dla Twojej marki

Strategia marki to kręgosłup, dzięki któremu budujemy markę w długim okresie. Składa się z kilku elementów, które warto poznać, aby nasze działania były bardziej skuteczne. Poniżej je przedstawiamy i pokrótce umawiamy.

Co to jest strategia marki?

Strategia marki to kompleksowe podejście do budowania tożsamości i rozpoznawalności marki wśród obecnych i potencjalnych klientów. Obejmuje kilka elementów, takich jak sposób komunikacji, związany z marką storytelling, tożsamość marki, jej wartości i klimat marki. Jeśli Twoja marka odpowiada za sposób, w jaki prezentujesz swoją firmę lub produkt światu, to strategia marki stanowi fundament, która ją podtrzymuje. Silna marka jest kluczem do budowania trwałych relacji z klientami. Skuteczna strategia marki może pomóc poprawić lojalność, zwiększyć świadomość marki, zbudować sprzedaż oraz zainspirować marketing szeptany i polecenia. Marki bez skutecznych strategii brandingowych z reguły są słabe i łatwo zapominane. Wówczas klienci chętniej decydują się na skorzystanie z usług konkurencji zamiast dokonać kolejnych zakupów u Ciebie.

Co składa się na strategię marki?

Elementy skutecznej strategii marki to:

  • sposób komunikacji (głos marki),
  • design,
  • wartości marki,
  • brand story,
  • atmosfera wokół marki.

Każdy z tych elementów wpływa na doświadczenia związane z marką.

Głos marki

Głos marki to przekaz słowny, który marka stosuje w komunikacji z klientami za pośrednictwem różnych kanałów marketingowych oraz na swojej stronie internetowej. Dzięki temu łączy cechy osobowości marki z wartościami marki, co odgrywa kluczową rolę w nawiązywaniu relacji z Klientami. Odpowiednio wypracowany głos marki powinien być spójny z wybranym modelem marki. Może kojarzyć się z opiekunem, który zawsze Cię wspiera lub czarodziejem, który wprowadza elementy magiczne.

Design

Design marki odpowiada za to, w jaki sposób Twoja marka prezentuje się od strony wizualnej. Z designem związane jest często pierwsze wrażenie, jakie odnosi Klient w zetknięciu z Twoją marką, a które pozwala na orientację, o co chodzi w Twoim biznesie. Na podstawie oceny różnych elementów graficznych, wykorzystywanych na poszczególnych etapach Customer Journey, budowany jest wizerunek marki w oczach Klienta. Często w grę wchodzą emocje.

Wartości marki

Wskazanie wartości, którymi kieruje się marka, daje poczucie celu. Jasne i częste komunikowanie tych wartości Twoim Klientom pozwala na skojarzenie marki z tymi wartościami. Klienci często kupują produkty tych marek, które są autentyczne i wiarygodne pod względem komunikowanych wartości, i które wyznają wartości zbieżne z wartościami Klienta. To może przyczynić się do większej lojalności Twoich Klientów.

Brand story

Brand story to narracja stosowana w przypadku marki, która służy do przekazania istotnych elementów historii marki, podstawowych przekonań i wartości, a także celu, który marka przed sobą stawia. Dzięki opowieści marka dzieli się własnym doświadczeniem, przez co buduje wiarygodność oraz angażuje i wzmacnia relacje z grupą docelową.

Klimat marki

Klimat związany z marką powoduje, że Klienci czują się z marką dobrze, chętniej się angażują. To pozwala na wywarcie bardziej zapadającego w pamięć, trwałego wrażenia i wzrost rozpoznawalności marki. W konsekwencji Klienci chętniej wracają do marki.

Zapraszamy do współpracy

Stworzenie strategii marki ułatwia budowanie silnej marki. Oczywiście każdy może stworzyć ją samodzielnie. Jednak zwykle zajmuje to dużo więcej czasu i wysiłku niż w przypadku pomocy ekspertów. Dzięki nam szybciej, taniej i skuteczniej zbudujesz silną i rozpoznawalną markę. Zapraszamy do współpracy!