7 wskazówek, jak zwiększyć sprzedaż w małej firmie

7 wskazówek, jak zwiększyć sprzedaż w małej firmie

Przekształcanie pomysłów w rzeczywistość jest jedną z najbardziej satysfakcjonujących rzeczy, jakie robi mały biznes. Jednak nie wystarczy tylko pomysł i rozpoczęcie działalności. Aby odnieść długoterminowy sukces, musisz włożyć pracę, aby Twoja podstawowa historia marki rozwijała się dzięki równie ważnym elementom strategii i realizacji.

Chociaż w świecie biznesu nie ma uniwersalnej recepty, istnieje kilka podstawowych składników, których potrzebują wszystkie małe firmy, aby zwiększyć swoje szanse na sukces. Oto siedem moich najważniejszych wskazówek, jak sprawić, by Twoja mała firma mogła się rozwijać.

Automatyzacja procesów biznesowych

Wierz lub nie, ten jeden element może mieć transformacyjny wpływ na Twój biznes. Automatyzując niektóre powtarzalne zadania, takie jak łańcuch dostaw, logistyka, cotygodniowe biuletyny i media społecznościowe, ułatwiasz sobie pracę i dajesz swoim pracownikom czas na skupienie się na bardziej palących kwestiach.

A jeśli chodzi o automatyzację, istnieje wiele opcji dla firm dowolnej wielkości, które można dodatkowo dostosować do własnych potrzeb. Na przykład firma argano.com oferuje rozwiązania oparte na chmurze, idealne dla małych firm.

Bądź online

Wszyscy wiedzą, że bycie online jest niezbędne, ale integracja praktyk marketingu cyfrowego w Twojej firmie jest koniecznością, jeśli chcesz odnieść sukces.

Od pozyskania większej liczby klientów po lepsze zrozumienie odbiorców — korzyści płynące z cyfryzacji są niezliczone. Można to zrobić na wiele sposobów, ale niektóre z najczęstszych to:

  • tworzenie markowych profili stron w mediach społecznościowych.
  • tworzenie codziennych lub cotygodniowych treści na swoją stronę internetową lub bloga.
  • dodawanie wezwań do działania do wszystkich stron internetowych i mediów społecznościowych.
  • płacenie za reklamy na platformach cyfrowych, takich jak LinkedIn.

Zbuduj atrakcyjną markę

Nie tylko budujesz biznes, tworzysz historię.

Opowiadanie historii odgrywa ważną rolę w ogólnym sukcesie Twojej firmy. Budowanie solidnej marki wokół historii marki daje również więcej możliwości nawiązania kontaktu z klientami. Oto kilka technik brandingowych, których możesz użyć, aby rozwijać historię marki swojej małej firmy:

  • określ, kim jest Twoja marka, zanim stworzysz logo, które wyróżnia Twoją markę.
  • użyj tej samej historii i strategii we wszystkich aspektach swojego brandingu: stronie internetowej, wydarzeniach, mediach społecznościowych.
  • poznaj swoich odbiorców i stwórz konkretny przekaz dla każdego interesariusza i persony konsumenta.
  • wykorzystaj wizualizacje, aby wzmocnić tożsamość swojej marki: filmy , infografiki i zdjęcia.

Dokonała obsługa klienta

Obsługa klienta to jeden z najważniejszych aspektów każdej firmy, szczególnie ważny dla małych firm. Oferowanie doskonałej obsługi klienta pomaga zwiększyć sprzedaż, stałych klientów, a także buduje silne relacje z klientami.

Bądź zgodny z urządzeniami mobilnymi

Obecnie większość ludzi spędza więcej czasu na telefonach komórkowych niż na komputerach. Już sam ten fakt sprawia, że ​​dla firm kluczowe jest posiadanie witryny przyjaznej dla urządzeń mobilnych.

W świecie, w którym wszystko dzieje się na urządzeniach mobilnych, nie posiadasz witryny przyjaznej dla urządzeń mobilnych, wyrządzasz swojej firmie i swoim klientom wielką krzywdę. Jeśli potrzebujesz odświeżyć swoją witrynę, upewnij się, że jest ona łatwo dostępna na telefonach komórkowych i tabletach.

Posiadanie witryny przyjaznej dla urządzeń mobilnych daje również Twojej firmie przewagę w rankingach wyszukiwarek, ponieważ jest ona traktowana priorytetowo, jeśli chodzi o wyświetlanie wyników wyszukiwania.

Zaangażuj się w swoją społeczność

Zaangażowanie się w społeczność może zdziałać cuda dla Twojej firmy. Istnieje wiele sposobów, aby to zrobić dobrze, od sponsorowania lokalnych wydarzeń po zostanie członkiem lokalnej izby handlowej.

Kiedy ludzie widzą, że Twoja marka jest kojarzona z dobrymi rzeczami, pozytywnie wpływa to na Twój biznes. Nie tylko to, ale także zaangażowanie może pomóc Ci przyciągnąć nowych klientów i partnerów.

Bądź na bieżąco z trendami

Aby wyprzedzić konkurencję, musisz stale aktualizować swój biznes na temat najnowszych trendów w swojej branży. Nie oznacza to tylko śledzenia wiadomości branżowych. Oznacza to również aktywność w mediach społecznościowych i uczestnictwo w wydarzeniach branżowych.

Wiedza o tym, co dzieje się w Twojej branży, pomoże Ci rozwinąć nowe pomysły, lepiej zrozumieć swoich klientów i wyprzedzić konkurencję.

Podsumowanie

To tylko kilka z wielu rzeczy, które możesz zrobić, aby wspomóc rozwój swojej małej firmy — możesz zrobić o wiele więcej, jeśli chodzi o taktykę, strategię, badania odkryć, strategię wielokanałową i wiele innych. Pamiętaj tylko, że sukces nie następuje z dnia na dzień.

Możesz zrobić wiele innych rzeczy, aby rozwinąć swoją małą firmę, ale przestrzeganie tych wskazówek powinno zapewnić dobry start i może mieć duże znaczenie dla Twojej firmy. Więc zabierz się do pracy i zacznij widzieć wyniki!

ggooggllee

Ggooggllee - notoryczny użytkownik google.